zondag 27 april 2014

Schatgraven van tv Gelderland

Weer een leuke ervaring rijker!
Vandaag na een tip van mij oma naar Erve Kots in Lievelde geweest! Ik had al maanden geleden een oude zwarte jurk gekregen van kennisen waarvan ik graag de waarde wilde weten.Vandaag was tv Gelderland bij Erve Kots aan het filmen voor het programma Schatgraven. Ik had van de site begrepen dat om 11 uur de deuren open zouden gaan, dus ik stond om 11 uur voor de deur met een vriend van mij. Bleek dat het om 10 uur al begonnen was en we dus nummertje 158 hadden.. Er werd ons verteld dat dit nog wel anderhalf uur kon duren. Dus zijn we rustig gaan zitten wachten in het restaurant.Helaas waren we rond 2 uur pas aan de beurt.. Ze vertelde mij dat de informatie welke ik bij de jurk gekregen had niet klopte maar dat het een rouwjurk is uit ongeveer 1780. Daarna vroegen ze of ik ermee in het programma wou.
Nouja TUURLIJK! Altijd leuk toch!
Maar ik moest wel even mijn paspop ophalen omdat een jurk zo aan het hanger niet mooi oogt. Dus even op en neer naar Geesteren, de jurk op de pop, even langs de make-up en voor de camera ermee.
Het was echt een museum stuk werd mij verteld, dus als iemand van een museum dit leest waar hij perfect zou passen. Neem dan contact met mij op!
Wat er allemaal over de jurk verteld werd kunnen jullie op zondag 8, 15 of 22 juni zien op TV Gelderland!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als jullie je mening hier achter laten!